AL-FATIHAH

Assalamualaikum ..


Pada 25.08.2011 ..


aku berbuka dengan kawan2 aku ..
Ana , Fara n Adda ..


Dalam pukul8 lebih ..
dapat berita ..
kawan ite orang saufi telah meningal dunia ..


subahanallah ..
sungguh tak percaya ite orang ..
petang tu memang ite nak melawat die ..
but , ade masalah siket yang membuat kan ite orang xsempat nak melawat die ..


then ..
dapat tahu tentang berita tu ..
ite orang terus gerak g uma die ..
kawan2 , cikgu2 n jiran tetangga semua da ade kat situ ..
cikgu .. cerita kat ite orang pasal arwah :'(


pastu ..
ade pakcik nie cakap ..
jenazah lambat sampai ..
mybe pukul11.30 malam ..
so , ite orang gerak g bandar dulu coz ade hal ..
kalau jenazah da sampai baru ite orang gerak g uma die ..


pukul12 pagi ..
xsampai ag ..
pukul12.40 pagi .. adda teros antar ite orang balik coz da lewat malam ..
kesian kat fara .. die nak sangat tenguk arwah ..


sampai uma ..
aku mandi ..
tu pon aku suruh adik aku teman kan ..
sebab aku takut ..
dari mula dapat berita pasal dia .. perasaan aku terus lain ..


pukul 1 pagi ..
fara call aku ..
"Nabilah , awak nak pergi tenguk jenazahnya x  coz da sampai "
aku pon on laa ..
kesian fara nanti xde kawan pulak ..
erm ..
nak gerak uma die ..
fareez mcet ..
suruh terus g kubur ..


sebenarnya ..
mama , abah , n faten xbagi aku pergi ..
coz da lewat malam ..
lagi satu aku xkuat .. nanti aku akan teringat-ingat ..
tapi aku degil ..
nak pergi jugak ..
lagi satu juga aku pikir pasal fara ..
nanti die sorang2 ..


then ..
sampai tanah perkuburan ..
aku tengok arwah dimasukkan di dalam liang lahad ..
walaupon xberapa jelas ..
selepas selesai semuanya ..
aku bersalam dengan mak arwah .. kesian mak dia .. :(
arwah tu anak bongsu .. mesty rapat sangat dengan parents dia kan ..


balik ..
sampai rumah pukul2.20 pagi ..
faten .. xtydo lagi ..
coz tunggu aku ..
n dia laa yang teman kan aku pergi tandas , dapur , bilik n pergi mana2 dia laa yang teman kan aku ..


seriez .. aku rase takot .. xsedap aty ..
macam2 perasaan ade kat dalam diri aku nie ..
sampai kan aku xboley tydo .. asyik teringat kat die je ..
kenapa ??
walaupon aku xrapat dengan dia ..
aku tetap rase macam tu ..


sahur n buke ..
aku xselera nak makan walaupon perut aku lapar :(
aku xnak ingat semua nie .. tapi die datang sendiri :(


mybe .. sebab aku pergi kubur waktu malam ke ??
coz aku xpernah pergi kubur waktu malam .. lagi laa tengah2 pagi ..
nie laa frist time aku pergi ..


mama kate aku kena banyak berselawat , berzikir dan berdoa .. 
nanti inyaallah ok ..


btw ..


takziah untuk family arwah ..
semoga arwah di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman ..
aminn ..




*bukan senang untuk meninggal pada bulan ramadhan dan malam jumaat*







Gambar arwah bersama mak dia


bersama kawan2 dia 



Dia bersama hanafi 


MUHD SAUFI BIN RAHMAT






*AL-FATIHAH







This is My Story

xpayah nak gedik2 sangat copy2 nie